E46 M3 prośba o pomoc

2000-2006 | silnik: S54
Piotrek_M3
Posty: 13
Rejestracja: śr gru 05, 2012 21:13
Lokalizacja: Rzeszów

E46 M3 prośba o pomoc

Post autor: Piotrek_M3 » czw gru 06, 2012 08:11

Witam,

Jak w temacie w związku z zaplanowanym zakupem, zima idzie więc będzie trochę czasu za zabawy garażowe. Budując przez 2 lata STI przekonałem się, że nie ma samochodów uniwersalnych, ale muszę mieć auto do pracy, odwieść dzieci do szkoły i w weekend na tor.
Bo głębokich przemyśleniach padło ostatecznie na E46 M3.

Planowałem kupić E36 i zbudować tylko na tor (Ułęż/Kielce), ale na co dzień też chciałbym mieć trochę radości z życia :)

1. Zawieszenie:
- gwint odpada, czy wystarczą w M3 sprężyny a może jakiś inny kit np Bilsteina ?
2. Hamulec:
- z tego co doczytałem tarcze z ASO, a co proponujecie na klocek?
3. Koła
- jakie 17stki da się założyć, proszę o dokładną specyfikację
4. Fotele
- kto ma doświadczenie z kubłami, takie żeby zamontować pasy 4p i zostawić seryjne
5. Pasy
- proszę o instrukcję montażu 4p pasów (bez rollbara i klatki)

hmm na początek wszystko, będę wdzięczny za pomoc

kons6
Posty: 246
Rejestracja: pn sty 11, 2010 20:13
Lokalizacja: poz

Re: E46 M3 prośba o pomoc

Post autor: kons6 » czw gru 06, 2012 11:47

Piotrek_M3 pisze:ale muszę mieć auto do pracy, odwieść dzieci do szkoły i w weekend na tor.
to jest bardzo kiepski pomysł, chcesz, żeby Ci np. tylne koło odpadło, kiedy będziesz wiózł dzieciaka? a wyrwanie tylnego wahacza z budy w aucie upalanym na suchym ma prawdopodobieństwo znacznie większe niż wygrana w totka

pomyślałbym o e30 318is do zabawy, a czymś zwykłym na co dzień
Piotrek_M3 pisze: 1. Zawieszenie:
- gwint odpada, czy wystarczą w M3 sprężyny a może jakiś inny kit np Bilsteina ?
ze względu na cenę?
Piotrek_M3 pisze: 2. Hamulec:
- z tego co doczytałem tarcze z ASO, a co proponujecie na klocek?
carbone lorraine RC6 lub ferrodo DS3000
Piotrek_M3 pisze: 4. Fotele
- kto ma doświadczenie z kubłami, takie żeby zamontować pasy 4p i zostawić seryjne
nie widziałem czegoś takiego w życiu. nie wierzę, że zwykły pas jest dopasowany do działania z kubłem

Kilej
Posty: 206
Rejestracja: czw sty 08, 2009 12:48
Lokalizacja: 3miasto

Re: E46 M3 prośba o pomoc

Post autor: Kilej » czw gru 06, 2012 12:33

Ale głupoty piszecie, az nie mogłem się powstrzymać i podziele sie swoimi uwagami (przecwiczyłem rozne mixy foteli - pasów, rozne zawiasy, i plany auto sportowo - codziennych).
Uważam, ze m3 e46 (wlasnie konkretnie e46) jest idealna baza do tego celu.
E36 juz troche za stare i na pewno mniej bezpieczne (jakby akurat zona odwozila dzieci do szkoly), a e90 hmm - nie oszukujmy sie - drogie jeszcze.
Piotrek_M3 pisze: 1. Zawieszenie:
- gwint odpada, czy wystarczą w M3 sprężyny a może jakiś inny kit np Bilsteina ?
Zawias seryjny jest kompromisem miedzy sportem a codziennoscia. Smialo zakładaj Bila, ale tu nie ma rozwiazan "dobrych na wszystko" - bedzie sztywniej na torze to i bedzie gorzej na drodze.
Piotrek_M3 pisze: 2. Hamulec:
- z tego co doczytałem tarcze z ASO, a co proponujecie na klocek?
To czy kupisz je w ASO to Twoja sprawa. Grunt zeby kupowac oryginalny zestaw, a nie oszczedzac na zamiennikach.
Piotrek_M3 pisze: 3. Koła
- jakie 17stki da się założyć, proszę o dokładną specyfikację
O tym poczytaj na forum. OEM to 18". Natomiast 17" da sie - szerzej o tym na forum tj jakie, od czego itp. Najlepiej jak juz kupic m3, i bedziesz chcial kupic felgi to kup od kogos lokalnie - przymierz (na przodzie i na tyle), zakrec kolem i bedziesz mial odpowiedz. Najlepiej zrob tez testdrive i masz spokoj zamiast dywagowac "czy da sie".

Piotrek_M3 pisze: 4+5 . Fotele + pasy
- kto ma doświadczenie z kubłami, takie żeby zamontować pasy 4p i zostawić seryjne
Kup fotele (jesli nie oszczedzasz) jakies oryginalne BMW (tu akurat link do e90 foteli z pakietu performance, ogłoszenie z naszego forum: ]http://allegro.pl/show_item.php?item=2808722271 ).

Taki fotel ma fabryczne szyny = brak rzezby, oraz klamre z napinaczem pirotechnicznym pod seryjny pas. Ponadto ma przelotki na pasy 4pkt.

Ja osobiscie latałem zestawem:
- pas seryjny + kubeł -> totalny bezsens
- fotel seryjny + dobry 3" pas 4pkt -> jesli sztywny dobry pas i przyzwoity fotel (chocby m-pakiet lub m3) to juz ma to rece i nogi. Na pewno wariant lepszy niz powyzej.
No i masz zachowane pasy zwykłe,, mimo posiadania szelek 4pkt.
- kubel + pas 4pkt i zostawiona klamra do pasa seryjnego - bo ona na ogól w niczym nie przeszkadza, ale wszystko ZALEŻY OD MONTAŻU i TYPU FOTELA/SZYN.

- obecnie kubeł + pas 6pkt -> ale tutal fotel nie otworzysz czyt. bedzie ciezko zapakowac np dzieci do tylu :)
Sześć Dębów Dwór w Prusewie
(40 min. od Trójmiasta, nad morzem)

Hotel, Restauracja, Wesela, Imprezy okolicznościowe

Sześć Dębów Dwór w Prusewie - Pałac, dwór nad morzem, wesele nad morzem

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: E46 M3 prośba o pomoc

Post autor: kostek_ja » czw gru 06, 2012 19:57

Ja się w większości zgadzam z Kilejem, a z konsem właściwie w ogóle nie. Moje M3 buduję właśnie w takiej specyfikacji uniwersalnej tor + droga, więc trochę przetestowałem i do kilku konkluzji doszedłem:

1. Akurat uważam że gwint to świetna sprawa i od tego praktycznie bym zaczął. Seryjny zawias jest zdecydowanie za miękki na tor, ale fajny na drogę. Nie jest to może mega komfort, ale na drodze jest na tyle sztywny iż praktycznie nie czujemy przechyłów, a nierówności tłumi bardzo dobrze. Niestety na torze w ogóle nie zdaje egzaminu, jest on typowo drogowy. Najlepszym kompromisem zachowującym seryjny komfort to dołożenie stabilizatorów. Na torze bardzo pomagają, a na drodze praktycznie nie odczuwalne. Jeżeli chodzi o gwint to zastanowiłbym się nad czymś konkretnym. Regulacje dużo dają. W przyszłym sezonie będę testował takie rozwiązanie. Jak przetestuję i wyrobię sobie opinię to dam znać.

2. Dużo zależy od użytku i osobistych preferencji. Moim zdaniem najciekawsze są Pagidy, ale też nie są tanie. Ich przewaga polega na tym iż na zimno są lepsze niż seria, a na ciepło porównywalne a nawet lepsze od klocków sportowo-ulicznych które na zimno nie bardzo hamują. Ja ostatnio jeżdżę na żółtych RS29, ale mam kompletnie inne tarcze i zaciski. Nie mam najmniejszych uwag do klocka, poza tym że bardzo drogi. Nawet pylą mniej od tych seryjnych tandet i to sporo. U mateush na tarczach od CSL'a i seryjnych zaciskach żółte Pagidy bardzo piszczały. Nie mniej jednak bardzo możliwe iż była to poprzednia wersja RS19 i nie miały podkładek przeciwko piszczeniu. Mateush też nie pamięta. Ja miałem seryjne heble od CSL'a (razem z klockami, są tragiczne) + przewody w stalowym oplocie i motul RBF660. Nie dawały rady, ale to raczej wina klocków. Mateush w takim samym setupie ale na Pagidach nie skarżył się na Fading.

3. Zależy od hebli. M3 e46 wychodziły w dwóch wersjach. 325mm i 345mm. 345mm były w CSL'u oraz jako część pakietu Competition, ale dużo osób robiłu upgrade do tych hebli gdyż różnica tkwi tylko w tarczy i jarzmie. Zacisk jest ten sam. Na 325mm 17tki wchodzą z założenia, na 345mm pewnie by się coś znalazło, ale standard to 18tki.

4. Najlepszą opcją pasów do samochodu tego typu jest coś w tym stylu:
http://www.hmsmotorsport.com/store/schr ... ck-fit-bmw
Ja mam dokładnie ten model. Bardzo pomaga na torze i nie ma problemu z seryjnym fotelem. Kwestia bezpieczeństwa jest dyskusyjna. Nie chcę się kłócić na ten temat, niech to będzie indywidualna decyzja. Mi się bardzo podoba w tym rozwiązaniu fakt iż założenie trwa poniżej 1min, a zdjęcie to 10-15s. Nie polecam na drogę.

W kwestii fotela to sam się zastanawiam. Aktualnie mam w planie Recaro CS. Chyba koncepcyjnie najlepiej pasuje do tego typu auta, ale i swoje kosztuje.

Generalnie zauważyłem iż taki samochód uniwersalny jest zwyczajnie droższy i pewnie 2 samochody wychodzą porównywalnie jeżeli chodzi o koszty, ale w mojej opinii taki samochód daje więcej frajdy mimo iż wymaga więcej pracy niż zwykła wyścigówka. Oczywiście cała koncepcja samochodu uniwersalnego sprawia iż wszystko zależy od preferencji użytkownika i to do czego ja dążę, komu innemu może kompletnie nie pasować.
Ostatnio zmieniony pt gru 07, 2012 20:18 przez kostek_ja, łącznie zmieniany 1 raz.

Piotrek_M3
Posty: 13
Rejestracja: śr gru 05, 2012 21:13
Lokalizacja: Rzeszów

Re: E46 M3 prośba o pomoc

Post autor: Piotrek_M3 » pt gru 07, 2012 11:22

Ok dzięki, jak będą konkrety to będę dopytywał

ODPOWIEDZ